maanantai 1. joulukuuta 2014

Paavo Porosukat + ohje

Olen edelleen hengissä. Vaikka välillä se hieman hankalalta tuntuukin.

Olin siis tässä reilun viikon ajan sairauslomalla ja kaikki kiva oli kiellettyä. Syynä tähän oli olkapään tulehdustila. Nyt on saikku lusittu ja tänään olin taas töissä. Meni vajaa tunti ja tuntui että olkapää oli samassa tilassa kuin sairauslomalle lähtiessä.

Aloin tuossa miettimään, että mikä siitä sairastamisesta tekee suomalaiselle niin perisynnin. Tuntuu että kuolen syyllisyydentuntoon jos joudun olemaan töistä pois ja syynä on jokin muu kuin 40 asteen kuume tai murtunut jalka. Toki jalkakaan ei estäisi minun työni tekemistä.. Vielä pahempaa tästä syyllisyydestä tekee, jos sairausloman kesto ylittää viikon. Jotenkin ajatelen, että siinä vaiheessa pitäisi olla vähinkään kuolemansairas, jotta olisi "oikeutettu" moiseen laiskotteluun. Hassua sinänsä, että en minä näin ajattele, jos työkaveri sairastuu, vain itseni kohdalla. Kuulostaako tämä kenestäkään tutulta?

Miehen porosukka odottaa vielä paria.

Neulotut Paavo Poro -sukat sekä ohje

Mutta iloisempiin aiheisiin, olen siis ollut neulelakossa mutta olen saanut jotain aikaiseksikin. Sen verran oli vierotusoireiden vuoksi pakko päästä touhuamaan langan kanssa, etä päättelin tässä jo jokin aika sitten syntyneet Paavo Poro-sukat. Itselleni tein violettiin vivahtavat ja Miehelle on syntymässä musta-turkoosit porot. Sukkien pohjana on perinteinen lumihiutale.

Voit ladata Paavo Poron ohjeen täältä. / You can download the instructions for Paavo the Reindeer socks from here.




3 kommenttia:

  1. Voi miten tutulta kuulostaa toi kauhee itsensä syyllistäminen sairauspoissaoloista, vaikka ikinä ei o töistä lintsannu tai tarpeettomia saikkuja pyydelly. Mulla migreenin kanssa joissaki työpaikoissa ollu tosi vaikeeta, välillä ei o ymmärrystä riittäny työnantajan puolelta, ja se on ollu tosi ikävää ku muutenki on kurja olo ja yrittää vaan tuskissaan sinnitellä töissä.
    Mutta mutta; Aivan valtavan söpöt neuloosit sulla! Katoin josku aiemmin sitä pikkusta pöllöö ku oit tehny, tarvii kokeilla sitäki, aivan ihania molemmat! Ja tosi kiva kun olit linkittäny ohjeetki mukaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, piristit päivääni huomattavasti! :) Jos jotain näistä neulot, niin mielelläni näen valmiita lopputuloksia. Ja kuulen jos ohjeissa on jotain häikkää....
      Minulla on myöskin ollut migreenin kanssa ongelmia, mutta ne on huomattavasti parantuneet sen jälkeen kun sain sopivat estolääkkeet. Suosittelen kyselemään lääkäriltä asiasta, jos sinulla ei vielä niitä ole.

      Poista
    2. Kiva juttu, että sain hiukan piristettyä sua, varsinki ku olo on varmasti tosi kurja jo "pelkästää" kipujen vuoksi, ja siihen sit päälle vielä nää syyllisyys-tuskailut... :/
      Juu, ilman muuta kyllä laitan postausta kuhan saan jotaki neulastua! :D
      (Just iha pian meinaan laittaa noista kekseistä postausta...) :)
      Mua hoitaa semmonen erityisneurologian ylilääkäri, ja oon häneltä saanu paljo apuja tähän kipuiluun, (mm. hän laitti mut heti pään magneettikuviin, rajujen kohtausten ja kaatuilujen vuoks) Mulla kokeiltii eri lääkityksiä, ja lopulta löyty yks estolääke mistä sain vasteen, sitä söinki si melkeen pari vuotta, mutta alko olla nii paljo haittavaikutuksia ja niiden kans ongelmia, että ajettiin lääke alas. Ja nyt nää napit mitä saan raskausaikana syödä, ei vaikuta mitää. No, ihmekös se ku yli 20 vuotta joutunu syömää aika tujuja lääkkei. Mut eipä täs ny mitää hätää o, saan onneks lepuutella kotona, eikä enää o kauhee pitkä aika ku vauva syntyy. :) Saas nähdä mitä sit sen jälkee... :)

      Poista